شرکت شهر صنعتی البرز (سهامی خاص)

موضوع فعالیت:  سرمایه گذاری در تأسیسات زیربنایی: خرید زمین و ایجاد تسهیلات لازم در صورت لزوم سرمایه گذاری در تأسیسات زیربنایی شهری
درصد سهام: ۶٫۲۵ درصد
آدرس دفتر مرکزی : قزوین، شهر صنعتی البرز، میدان کارگر
شماره تماس : ۰۲۸-۳۲۲۲۵۵۱۵۱
نشانی سایت: www.alborzic.ir

شرکت در تاریخ ۳۱/۳/۱۳۴۶ به نام شرکت شهرصنعتی البرز قزوین تاسیس و در تیرماه ۱۳۴۶ در اداره ثبت شرکتها و مالکیتهای صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

در سال ۱۳۴۶ بمنظور ایجاد تمرکز در صنایع تولیدی حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی معروف به مزرعه اریک واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی تهران و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی قزوین بمنظور احداث اولین شهرصنعتی ایران به نام شهرصنعتی البرز برگزیده شد. از مجموع ۹۰۰ هکتار اراضی شهرصنعتی البرز ۵۵۰ هکتار در قسمت شرقی به مناطق صنعتی و ۱۱۲ هکتار به مناطق تجاری اختصاص داده شده است ، مابقی اراضی به معابر و تاسیسات عمومی تخصیص یافته است. این مجتمع سهم بالائی در افزایش تولید ناخالص ملی برعهده دارد و از طرفی با پرورش مهندسین زبده و نیروهای اجرائی قوی آزمون مناسبی جهت آزمایش توانائیها و کوره داغی جهت پرورش استعدادهای جوانان برومند این سرزمین بوده است.
لذا ما خود را شرعاً و عرفاً در پیشگاه خدا و مردم عزیز مسئول می دانیم که با بهتریـــــن بهره وری از عهده این امانت ملی و الهی برآئیم و با فراهم آوردن بیش از پیش بستر تولید در آینده نزدیک با توجه به رقابتهای تنگاتنگ جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. و خدمت رسانی به صنایع و کم کردن هزینه ها را وظیفه خویش بدانیم.
به موجب تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده در مورخ ۱۵/۵/۱۳۴۹ نام شرکت شهرصنعتی البرز و در اجرای مفاد ماده ۲۸۲ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب اسفندماه ۱۳۴۷ به استناد مصوبــه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۵۱ نام شرکت از سهامی بــه سهامی خاص تغییر یافته است . سهام دار اصلی شرکت در سال قبل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بوده و در تاریخ ۱۰/۱۲/۱۳۸۲ سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند توسط شهرداری الوند خریداری گردیده است که در نهایت در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۳۸۲ رسما” به شهرداری الوند واگذار گردیده شد.